Cellulit nazywany jest też pomarańczową skórką. Jest to nic innego, jak nieprawidłowe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej. Jego efektem jest nierówna i pofałdowana powierzchnia skóry na pupie, udach, biodrach, czasem też na kolanach, ramionach, a nawet sutkach!

Zwykle pojawia się już w okresie dorastania, kiedy wzrasta gromadzenie się tłuszczów w organizmie.

Jakie są przyczyny cellulitu?

zaburzenia hormonalne (nadmiar estrogenu, niedobór progesteronu)
czynniki genetyczne
dieta z nadmierną ilością tłuszczów i węglowodanów, z dużą ilością soli
siedzący tryb życia
niewłaściwa, zbyt obcisła odzież i buty na wysokich obcasach
używki (kawa, herbata, tytoń, alkohol)
gorące kąpiele
nadmierne opalanie
zaburzenia emocjonalne

Najprościej mówiąc w twojej diecie na dobre powinny zagościć warzywa i owoce, białe mięso, ryby, orzechy i kiełki. Wybieraj też produkty lekkostrawne.

Kategoryczne NIE mówimy potrawom ostrym i słonym, bo sprzyjają gromadzeniu się wody. Sól polecamy zastąpić ziołami!

Zrezygnuj też ze słodyczy i fast foodów. Nie będziesz dokarmiała cellulitu, ale też zmniejszysz ryzyko zawału i podwyższonego cholesterolu! Same korzyści.

Jedz mało, ale często, najlepiej 4-5 razy dziennie. Wyznacz sobie stałe godziny, o których będziesz jadać posiłki.

Jak we wszystkim, tak i tu najważniejsza jest regularność. Nie musisz chodzić na siłownie, możesz ćwiczyć w domu. Wystarczy nawet 30 minut ćwiczeń przez 5 dni w tygodniu!