1. Spraw by inni polubili cię od początku.

Włóż wysiłek w nawiązanie przyjaznej i miłej znajomości, a inni docenią twoje starania. Pierwszym krokiem powinien być szczery uśmiech. Pozwól rozmówcy poczuć, że jest dla ciebie istotny, a nie tylko jedną z wielu poznanych osób.

2. Zachęć ich do mówienia o sobie.

Większość osób uwielbia rozmawiać na swój temat. Łatwo wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Wystarczy, że  zainicjujesz taką rozmowę, a potem pozwolisz drugiej osobie na swobodne rozwinięcie tematu. Możesz zapytać o hobby, odwiedzone miejsca, czy nawet plany na weekend. Nie zadawaj jednak zbyt prywatnych pytań, gdyż rozmówca może poczuć się niekomfortowo.

3. Praw właściwe komplementy

Jeśli chcesz sprawić drugiej osobie komplement, nie używaj powierzchownych i wyświechtanych formułek. Aby osiągnąć najlepszy efekt, pochwal rozmówcę za dane osiągnięcie czy rozwiązanie jakiegoś problemu. Słowem – za coś, w co włożył on wysiłek. Docenienie ciężkiej pracy zawsze spotka się z aprobatą i zostanie zapamiętane.

4. Nie wstydź się swoich wad.

Niektórzy ludzie stają się bardzo nerwowi gdy ich rozmówca usiłuje sprawiać wrażenie osoby pozbawionej wad. Pokazanie ludzkiej twarzy i odrobiny słabości nie osłabi twojej pozycji, ale sprawi, że w oczach innych będziesz wyglądać na szczerą i normalną osobę. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku kluczowy jest umiar. Wylanie na drugą osobę wiadra swoich porażek i problemów przyniesie odwrotny efekt.

5. Pilnuj języka ciała

Nawet jeśli robimy to mimowolnie, skrzyżowane ramiona czy nogi wysyłają naszemu rozmówcy sygnał, że jesteśmy osobą mającą coś do ukrycia, a co za tym idzie, niegodną zaufania. Wytrenowanie odpowiednich gestów czy postawy zapewni ci spory bonus podczas interakcji z innymi. Zachowaj prostą, ale rozluźnioną sylwetkę, uprzejmy wyraz twarzy, i nie zaciskaj dłoni.

6. Przełam lody jako pierwsza

Zamiast czekać aż ktoś inny rozładuje napięcie w towarzystwie, weź sprawy w swoje ręce. Wystarczy niewinny żart, czy komentarz dotyczący danej sytuacji, anegdota z pracy, itp. Unikaj jednak żartów czy komentarzy uderzających w inne osoby. W gronie obcych osób panują inne zasady niż podczas spotkania z bliskimi znajomymi.

7. Śmiej się z żartów innych osób.

Wspieraj inne osoby starające się ocieplić atmosferę. Pozytywna reakcja na żart pomoże zbudować pewność siebie i rozwiązać język rozmówcy. Nawet jeśli żart nie jest zbyt zabawny, można wykorzystać go jako narzędzie do rozładowania napięcia.

8. Wykazuj zainteresowanie, by wzbudzać zainteresowanie.

Większość ludzi woli mówić niż słuchać, więc naturalnie doceniają oni rozmówcę, który cierpliwie i uważnie słucha ich słów. Jednym ze sposobów na zaakcentowanie uwagi jest sporadyczne powtarzanie usłyszanych przed momentem wyrażeń w formie pytającej i wtrącanie słów aprobaty, w stylu „No właśnie!” „Zgadzam się!”

9. Bądź dla innych niczym magnes.

Nie wtapiaj się w otoczenie i resztę ludzi. Staraj się wykazywać entuzjazm. Inicjuj krótkie, ale treściwe rozmowy. Na początku może ci to sprawiać trudność, ale z czasem nabierzesz wprawy i takie podejście będzie dla ciebie niemal naturalne.

10. Zaskakuj ludzi, gdy się tego nie spodziewają.

Otrzymywanie niespodzianek jest gwarancją dobrego samopoczucia. Jeśli na przerwie w pracy wychodzisz kupić sobie kanapkę, weź też jedną dla swojego współpracownika. Taki gest pozostanie w jego pamięci na długo i sprawi, że będzie on postrzegał cię jako przyjacielską osobę.

Źródło: brightside.me