1.Obetnij je najkrócej jak możesz.

Zawsze trzymaj obcinacz do paznokci w zasięgu ręki. Gdy tylko zauważysz, że twoje paznokcie zrobiły się choć minimalnie zbyt długie, przytnij je. Dzięki temu, łatwiej będzie ci zwalczyć potrzebę obgryzania.

2.Zakładaj rękawiczki lub bandażuj palce.

Jako że obgryzanie jest odruchowym zachowaniem, bardzo trudno je kontrolować. Lepszym wyjściem może okazać się zakrywanie paznokci. Istnieją dwa najprostsze sposoby: rękawiczki i bandaże.

3.Znajdź jakieś zajęcie dla palców...

To zależy od osoby. Każdy posiada własne hobby, które może zostać użyte jako mechanizm obronny. Twórz ilustracje, maluj, szyj, a nawet po prostu klikaj długopisem. Liczy się efekt odsunięcia myśli o obgryzaniu.

4....i ust

Podobnie jak w przypadku palców, zajęcie czymś ust znacznie ułatwi zwalczenie potrzeby obgryzania. Najwygodniejszą opcją jest guma do żucia lub miętówki. Możesz też trzymać obok siebie butelkę wody i brać łyka za każdym razem gdy zaczynasz podnosić rękę do ust.

5.Gorzki lakier do paznokci

Użyj specjalnego lakieru o gorzkim smaku, który sprawi, że obgryzanie paznokci przestanie ci się kojarzyć z przyjemnością.

6.Nawilżaj dłonie gdy najdzie cię potrzeba.

Pomyśl o tej metodzie jako o dwóch pozytywnych nawykach. Nie tylko zwalczasz potrzebę obgryzania, ale nawilżasz też skórę, dzięki czemu jest ona miękka i gładka.

7.Trzymaj pilnik w pobliżu.

Spraw sobie kilka pilników do paznokci i rozłóż je w całym domu, a także w kieszeni. Gdy najdzie cię impuls do gryzienia, chwyć za pilnik i zacznij skracać paznokcie, jeden po drugim.

8.Załóż gumową opaskę na nadgarstek i skupiaj się na niej za każdym razem gdy nachodzi cię potrzeba.

To sprawdzony sposób na odwrócenie uwagi od nałogu. Gdy tylko zaczynasz unosić ręce do ust, skup się na opasce i zacznij się nią bawić.

Źródło: brightside.me