1.1. Jedz powoli i dokładnie przeżuwaj

Osoby jedzące szybko, przybierają również szybciej na wadze. Powolne i dokładne gryzienie sprawia, że szybciej czujemy się pełni, nawet jeśli zjemy mniejszą porcję.

2.2. Regularnie pij wodę

Picie dużej ilości wody jest konieczne do zachowania dobrego zdrowia. Dodatkowo, picie wody przed posiłkiem wypełnia żołądek, dzięki czemu szybciej czujemy się syci i jemy mniej.

3.3. Podawaj niezdrowe pożywienie na czerwonych talerzach

To może wydawać się dziwne, ale badania wykazały, że jedząc i pijąc z czerwonych naczyń spożywamy mniejsze porcje niż w przypadku talerzy o innych kolorach.

4.4. Unikaj słodkich napojów

Nadmierne spożywanie cukru jest największym powodem większości chorób zdrowotnych. Od cukrzycy, po otyłość i choroby serca. Porzuć sztucznie słodzone napoje na rzecz zielonej herbaty i świeżo wyciskanych soków owocowych.

5.5. Jedz bez rozpraszania uwagi

Przykładanie uwagi do jedzenia bez rozrywek w stylu telewizji czy gier sprawi, że zjesz mniej. Rozpraszanie uwagi sprzyja też wybieraniu bardziej niezdrowego jedzenia.

6.6. Jedz 2 jaja dziennie

Badania opublikowane w the International Journal of Obesity pokazały, że jaja to jeden z najlepszych produktów śniadaniowych dla osób pragnących schudnąć. Ich wysoka zawartość białka sprawia, że czujemy się syci przez dłuższy czas.

7.7. Jedz śniadanie każdego dnia

W porannym pośpiechu zdarza nam się pominąć śniadanie, albo nie zjeść wystarczającej porcji. Takie sytuacje negatywnie odbijają się na zdrowiu. Śniadanie nie tylko zapewnia energię na dużą część dnia, ale także obniża ryzyko cukrzycy, otyłości i chorób serca.

8.8. Żuj gumę miętową gdy jesteś głodna

Żucie gumy bez cukru może zmniejszyć głód. Miętowy smak tłumi kubeczki smakowe i potrzebę jedzenia.

9.9. Jedz w dobrze oświetlonym pomieszczeniu

Dobre oświetlenie sprzyja zdrowszym wyborom żywności. Według badań, osoby jedzące w dobrze oświetlonych pomieszczeniach spożywają 39% mniej kalorii niż te, jedzące w ciemnych miejscach.

10.10. Jedz częściej niż 3 razy dziennie

Zamiast spożywania 3 dużych posiłków dziennie, jedz 6 mniejszych porcji. Takie rozłożenie zmniejsza odstęp czasu między kolejnym posiłkiem. Jest to istotne, gdyż im dłuższa przerwa, tym większe ryzyko, że zjemy więcej niż powinniśmy, dostarczając organizmowi nadmiar kalorii..

Źródło: brightside.me