Ci, którzy sypiają nago, odnoszą szereg korzyści: zdrowotnych, fizycznych i psychicznych.

Korzyści ze spania nago

1. Reguluje temperaturę ciała

Ludzie, którzy kładą się spać nago, śpią lepiej niż ci, którzy zasypiają w piżamach. Podczas snu temperatura naszego ciała w naturalny sposób obniża się, a odzież może spowodować zaburzenie tego cyklu. W rezultacie wiercimy się, a nasz sen jest przerywany. Spanie nago podnosi jakość snu i sprawia, że jest głębszy.

2. Eliminuje bakterie

Spanie nago powstrzymuje rozwój grzybów i bakterii. Ponadto, nasz antyperspirant wchłania się szybciej, a my czujemy się bardziej komfortowo.

3. Działa relaksująco

Czy często bywasz zestresowany? Jeśli tak, to spanie nago jest bardzo wskazane. Kortyzol jest hormonem stresu, który rośnie wówczas, gdy jest za gorąco. Rozebranie się schładza organizm i pozwala się dobrze zrelaksować, zapobiegając uwalnianiu stresującego hormonu. Spanie nago daje również poczucie wolności, które działa uspokajająco na wiele osób.

4. Zwiększa pobudzenie

Kontakt skóra do skóry podnosi poziom hormonów takich jak np. oksytocyna i sprawia, że jesteśmy bardziej wrażliwi na dotyk partnera. Ponadto, spanie nago wzmacnia poczucie zaufania i bliskości pomiędzy partnerami,  a także obniża tętno.

5. Zwiększa poziom energii

Po przespanej nago nocy, mamy wysoki poziom energii, który utrzymuje się przez cały dzień.

6. Poprawia samopoczucie

Gdy śpimy nago, nasze krążenie krwi jest lepsze, niż w przypadku spania w piżamie. Dzięki temu sen jest lepszy i głębszy, a to korzystnie wpływa na nasz wypoczynek.

7. Przyspiesza procesy naprawcze skóry

Gdy śpimy nago, nasza skóra szybciej się regeneruje – gruczoły łojowe pracują na pełnych obrotach, a składniki odżywcze lepiej się wchłaniają.

Źródło: thebestremedies.com