Alergia sezonowa

Kiedy pylą kwiaty i drzewa, oczy łzawią. Niestety to prowadzi do podrażnień i cieni pod oczami. Sezonowe alergie na pyłki, trawy, drzewa powoduję stany zapalne w zatokach. To z kolei prowadzi do powiększania się naczyń krwionośnych wokół oczu, co tworzy wokół nich niebieskawe kręgi.

W tym obszarze może gromadzić się również płyn, co prowadzi do opuchlizny sprawiającej że obszar pod oczami wydaje się ziemisty i opuchnięty.

Pomóc mogą doustne leki antyhistaminowe raz lub dwa razy dziennie. Spanie z lekko uniesioną głową również może pomóc zmniejszyć gromadzenie się płynu wokół oczu. Nawilżacz powietrza przyniesie ulgę opuchniętym naczyniom krwionośnym. Cokolwiek robisz, unikaj dotykania powiek rękami.

Odwodnienie

Tracąc wodę i elektrolity, nasza cera staje się ciemniejsza, gdyż pomiędzy kością, a skórą nie ma odpowiedniej ilości nawodnionej tkanki.

Twój samochód

Dywany i tapicerka samochodowa to siedlisko roztoczy, zarodników pleśni, kurzu i pyłków. Pomoże jedynie częste odkurzanie i wyściełanie podłogi plastikowymi matami, które można prać. To zapobiega rozwojowi alergenów. Co do siedzeń, odkurzaj często i unikaj futrzanych albo wełnianych pokryć, bo te przyciągają kurz i łatwo rozwija się w nich pleśń.

Przeziębienie

Jeśli dopada Cię przeziębienie, grypa lub sezonowe osłabienie, możesz oczekiwać zacienień i worków pod oczami. Cienie pojawiają się, bo skóra nie regeneruje się tak szybko i łatwo w czasie choroby. Co więcej, leki mogą mieć na nią również zły wpływ. Przykład - leki rozszerzające naczynia krwionośne (np. aspiryna) albo te podnoszące ciśnienie. Takie działanie również przyczynia się do nasilenia problemu.

Uwarunkowania genetyczne

Nie ma co winić rodziców, ale genetyka odgrywa tu istotną rolę. Ciemniejsza, oliwkowa karnacja ma tendencję do większej koncentracji pigmentu (melaniny) pod oczami, co skutkuje cieniami i plamami.

Styl życia

Korektor może rozjaśnić cienie na chwilę, ale to codzienny styl życia naprawdę przekłada się na wygląd skóry. na przykład picie dużej ilości wody poprawia krążenie krwi. Specjaliści zalecają zasadę 8 szklanek, która oznacza picie 8 szklanek wody dziennie. Aktywność fizyczna poprawia cyrkulację krwi i zapobiega gromadzeniu się płynów wokół oczu.Produkty bogate w witaminę K przekładają się na redukowanie zastojów krwi i limfy, wzmacniają ściany naczyń włosowatych i zapobiegają mikrouszkodzeniom naczyń. Jedz bakłażany, fasolę, winogrona, ogórki. Palenie również ma wpływ na krążenie i zwiększa widoczność cieni.

Tarcie oczu podczas demakijażu

Zbyt częste i zbyt energiczne pocieranie oczu podczas demakijażu może uszkadzać cieniutkie naczynia krwionośne pod delikatną skórą wokół oczu, powodując efekt podkrążonych oczu. Unikaj tarcia oczu, które prowadzi do zaczerwienień i plam w tej wrażliwej strefie. Wiele kremów pod oczy obiecuje walczyć z tymi objawami, ale rezultaty są tymczasowe, chyba że krem jest używany systematycznie i długofalowo.

Szalony harmonogram snu

Nie chodzi tu tylko o to, że zbyt mała ilość snu powoduje podkrążone oczy. Specjaliści mówią, że przyczynia się do tego również zbyt częste ustawianie drzemki w budziku.Sen odgrywa istotną rolę w widoczności naczyń krwionośnych pod skórą powiek. Przeciwnie do tego, co się kiedyś powtarzało, cienie pod oczami można mieć również z powodu zbyt dużej ilości snu. Dzieje się tak dlatego, że podczas snu natleniona krew gromadzi się pod oczami. Sen w danej pozycji, na przykład na brzuchu, również zwiększa widoczność zasinień, bo grawitacja zatrzymuje krew w strefie pod oczami. To przekłada się także na worki pod oczami i opuchnięcie tych okolic. Zbyt mała ilość snu może powodować rozszerzenie naczyń krwionośnych pod oczami, tworząc ciemne zabarwienie. Cienie pod oczami pojawią się na pewno, jeśli za mało spałaś, bo w czasie snu ciało regeneruje się i naprawia wszelkie zniszczenia spowodowane w ciągu dnia. Brak snu równa się brak czasu na naprawę.